Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

söndag 16 februari 2014

Slödag

Idag har vi inte gjort så jätte mycket här hos oss. Det har väl blivit lite tvättat o renbäddat, men det är nog allt.Vi har myst på soffan jag o hundarna, tittat på film o ätit lite snask.

Alla valpar har börjat att äta riktig mat nu. Det är nog lite tidigt, men när den stora valpen började med mat tog även mina små för sig av det goda.Det blir ju en aning kladdigt, tur att jag har Iriz som tvättar valparna o städar efter dom.





Imorgon är det då dags att börja jobba igen. Tänk vad tiden har gått fort, jag har varit hemma i 4 veckor nu med mina små. Det har ju varit otroligt jobbigt, men oxå helt underbart nu när allt är över o alla mår bra. Att jag fick ha kvar Ängla är nog min största vinst, men även att jag har 5 valpar som lever o mår bra. Vilken tur att jag fick låna hem Iriz som har hjälpt mig med valparna.


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh skall du börja jobba redan.... Hade ju velat träffa dig en stund / M