Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

söndag 30 december 2012

Vår

Ja idag har vi 4 grader varmt ute, så snön tinar med en rasande fart! Det var otroligt varmt när jag kom ut från jobbet i morse;-)

Det var full fart på valparna i köket i dag när jag vaknade. Det kanske var det jag vaknade av:-) Kl 10,40. Så nu blir det nog en tuff natt som jag har kvar att jobba;-)

Nästa vecka blir det två färre hundar här hemma. Cat  kommer hem från sin sem så hon ska ta hem Hedda o Pärlan till sig igen. Då äntligen kanske det blir lugnt på pipandet o gnällandet på hanarna som får bo i hallen för tillfället. Hedda löper ju fortfarande men Diva har nog slutat nu!

Nu är det ju nyår i morgon o allt vad som till hör är ju inte så skoj. Nu har vi ju inga hundar som är rädda för smällare o raketer, men jag vet hur det är när dom är så rädda att man är tvungen att droga dom. Inget skoj alls!

Tänkt på det när ni ska ut o fira det nya året. Det är ju inte bara hundar som är rädda, alla djur i skogen kanske oxå reagerar, vad vet jag! Men även andra husdjur, hästar mm.mm

Inga kommentarer: