Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 22 april 2013

Fin besök

Idag har det varit grått, ruggigt o kallt! Det var ganska skönt att gå med hundarna på på prommis ändå.
Jag tog Kid o Daisy på en längre tur idag. Dom var jätte duktiga på att gå i koppel hela vägen utan att strula. Vi mötte en grann hund l den var ju lite farlig till en början, men vi stod o pratade så till slut blev dom tysta o satte sig ner.

Sen kom det en timmerbil som kunde anfalla vilken stund som helst. Det gick ju bra det med till slut!

 Nu på kvällen har vi haft besök av Cupido o Baloo(Damien). Dom är valpar efter Diva o Zurran. Dom lekte o busade med mina småttingar innan jag släppte ut resten av ligan.

Då var det slutlekt. Det skulle fostras tyckte nog både Zurran o Diva.

Jag kom ju på att jag skulle kolla anmälan till utställningen i Österbybruk, om när det var sista anmälnings dag. Det är ju på måndag!

Då ska Cupido, Kid o Lova ställas. Får se hur det nu går. Bra träning är det ju ialla fall!


1 kommentar:

Tobias Wahlqvist sa...

Oj, vilken tur att du tittade efter sista anmälningsdagen då! ;)