Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 12 januari 2015

Ovetande läsare

Jag har läst din blogg länge nu och jag blir helt förtvivlad.
Hur kan du behandla dina hundar så.
Du köper och säljer precis som om det vore saker det handlade om.
Hur många hundar har du egentligen bytt under din tid som uppfödare?
Det ska låta som om du älskar dem men du avlar ju bara för pengarna .
Hade du brytt dig om dem hade du inte gjort så med dem.
Det är hemskt att man kan behandla djur som du gör.
Du är då rakt ingen djurvän.
Skäms du inte?
Var tvungen att skriva detta då jag blir helt förbannad när jag läser hur du låtsas att bry dig om dem när det bara är pengarna du bryr dig om.
Säljer och köper hela tiden.
Stackarna duger de inte till avel så slängs de på tippen.
Nya kullar precis hela tiden.
Hemska människa.
Sätt dig ner och räkna på hur många hundar du haft?



Det här fick jag i ett mail idag från en tjej som tydligen är mycket upprörd på hur jag sköter mina hundar o att jag tydligen inte bryr mig om dom. Ni dom känner mig vet hur mycket dom betyder för mig o vet anledningen till varför jag säljer dom som inte går i avel längre.

Om jag sålde hundarna för pengarnas skull, skulle jag vara rik vid det här laget. Så mycket back som jag går på min uppfödning om jag nu måste berätta det för alla, vet jag inte om det är någon som gör!

Jag går ut öppet hur jag sköter mina hundar, o jag står för det oxå. Jag vet att mina hundar har det bra! Sen får denna människa skriva vad hon vill o tror sig veta. Man kanske ska göra som dom flesta uppfödare, inte berätta för nån när dom omplacerar sina tikar som inte kan gå i avel länge, eller dom hundar som har så hög PL så jag inte vill avla på dom, fast man får det tex Japanese Chin.

Jag väljer att inte gå ut med namnet på den här läsaren just nu, men har kvar alla uppgifter för den som vill veta vem det är!!

Vill bara visa vad man får av ovetande läsare!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jag står för vad jag skriver.
Jag vet att många uppfödare omplacerar ibland men i den utsträckning som du gjort är vad jag vet ingen som gör.
Visste du inte innan om Japanese chin. Tog du inte reda på avel om dem?
Jag vet att jag inte har att göra med detta men jag vet också att om man älskar sina djur så gör man inte som du.
Att du sköter om dem när du har dem har jag inte sagt något om.
Jag kan bara inte förstå att man kan skaffa så många kullar precis hela tiden när det är så mycket jobb med valpar och samtidigt ha ett annat jobb upptill.
Hundarna ska ju få sin tid som de förtjänar.
Jag vet vad det kostar att föda upp då jag själv har haft valpkullar men i den utsträckning du föder upp kan man ju undra.
Jag ska inte skriva något mer och du gör ju som du vill.
/Isabelle

Diva´s svartvita kennel sa...

Som du säger har du inte med saken att göra o om du tycker att 9 kullar på 5 år är mycket förstår inte jag att du inte hoppar på dom som har 5-6 o ännu fler kullar varje år!
Läs mailet igen så kanske du kommer ihåg vad du skriver om hur jag sköter mina hundar!

Anonym sa...

9 kullar på 5 år?
Har du räknat rätt?
Hur många hundar har du ägt?
Kan du räkna upp det?
Ingen som jag vet som byter ut hundar ständigt.
Skulle aldrig få för mig att sälja dem som inte duger.

Diva´s svartvita kennel sa...

Gå gärna in på SKK o titta får du se hur många kullar jag har haft. Tala gärna om för mig om det är fler än 9 st, eftersom du vet mer om min uppfödning än jag gör.
Nu lägger jag ner den här diskutionen med dig för de ger absolut ingenting eftersom du har fel fakta!!