Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 16 juni 2011

Sol igen!!!


Nu har vi haft sol idag igen. Ganska skönt har det varit oxå, 18 grader! Då var jag ju tvungen att klippa gräset, skönt att ha det gjort till familjen kommer hem imorgon!
Det är ju saker att göra ändå, rensa potatis o lökland. Dessutom måste jag åka o handla, det är ganska tomt i skåpen här hos oss nu. Jag måste ta en tur ut till Jenny´s oxå o köpa mat till Diva o valparna(starter).
Zurran blev getingstungen i går o det visade sig idag med att hon ser ut som en bulldog på ena sidan av ansiktet o ner på halsen. Ringde till vet o dom sa att det inte är nån fara så länge hon dricker vatten, äter mat o är som vanligt! O det är hon ju!! Hon har lite klåda, så det blev väl lite allergi av det kanske.
Nu har hundarna fått mat så det är dags för en prommis o sen ska jag väl jag oxå äta lite har jag tänkt.

1 kommentar:

Sofia sa...

Uscha, Sigge vart stucken på huvudet i sommras och fick bulor i hela skallen, men gick över efter två dagar, hoppas allt är bra med er alla och tusen tack för i lördags :) hälsningar från Sälen ;)