Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 16 augusti 2014

Vilken dag

Imorse åkte jag, Emma, Ullis o en hel hög med hundar till Skutskärs brukshundklubb o inoff utst.  När vi kom på plats o skulle börja fika kom även getingar på besök. Det gick inte att ta fram nåt sött o gott för då fick vi inte äta ifred. Dom far många o dom var överallt!

Sen var det då dags att gå ini ringen med Nisse. Då var även Lotta där med Gulliver( Nisses bror) då blev Nisse bäst utav dom två, så Gulliver fick HP o Nisse HP O fick gå vidare o möta bästa tiken.
Sen var det dags för tikarna! Då hade jag My, Lilly o Inez. My o Lilly fick HP o Inez fick HP O fick gå vidare.

Nisse o Inez fick mötas o då blev Inez BIR o Nisse blev BIM.

Alla fick jätte bra kritik.

Sen var det ju lilla Signes tur o hon var ju ensam Japanese Chin. Hon skötte sig jättebra o fick jätte bra kritik även hon. Så då hade jag två hundar till finalen, men då åkte vi ut! Jag är otroligt nöjd med dagen o vill tacka alla som var där o hjälpte mig. Emma, Ullis, Lotta, Wilma, Vincent.

Bilder kommer imorgon när jag har gått igenom alla som Ullis(Nisses fodervärd) har fotat. Nu är alla helt slut o ligger o vilar lite överallt.

Tack för en härlig dag!

Inga kommentarer: