Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 18 november 2013

Ögon o öron

Hua vilken blåst det var idag. Fast det var flera plus grader var det ju svinkallt ute! Hundarna brydde sig såklart inte ett dugg i att det var kallt o blåste. Dom sprang som tokar idag igen, det kanske är för att hålla värmen;-))

Det fick bli lite inomhus pyssel för mig idag istället, har känt mig lite trött. Då blev det att göra rent o kolla öronen o ögonen på alla hundarna. Sen har jag stickat lite o plockat med tvätt som vanligt!

Nu är det snart mat o sen slö titta på tv o sticka lite. Hoppas på bättre väder o morgon så vi kan vara ute lite mer utan att frysa röva av sig! Skulle behöva borsta alla vovvar oxå, dom har börjat lossa mycket päls igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får passa på att fråga dig om kyla och vavvor! Har min 11-veckors valp här hemma och han fryser så när vi går ut. Ska jag bara strunta i det och tänka en hund är en hund? Idag sydde jag ett täcke åt honom som han är jätterädd för... :(

//Christine

Diva´s svartvita kennel sa...

Träna en stund varje dag både inomhus o utomhus med tröjor eller täcken, så vänjer han sig snart.
Jag har både täcken o tröjor på mina hundar när det är kallt ute, eller när det regnar.