Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 28 november 2013

Strömlöst

Idag har det varit storm ute, nästan så att man fick binda fast sig vid ett träd eller nåt. Då tänkte ja passa på att baka lussekatter o städa lite inför helgen när jag ska jobba. Jag gjorde i ordning degen så den fick börja jäsa, då händer det som inte får hända. Strömavbrott i 4 timmar!!
Inte kul, men det ska visst vara bra att låta degen jäsa. Men 4 timmar var kanske i det längsta laget, men till slut fick vi strömmen tillbaka o jag kunde grädda mina bullar.

Jag var tvungen att sätta lite fyr i kaminen, det blev lite kallt i huset när vi inte hade ström till bergvärmepannan. Hundarna tyckte de var mysigt när det blev värme igen.

Ingen parning idag heller!


Inga kommentarer: