Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 7 november 2013

Vel pottan nummer 1

Ja, det är jag det! Stämmer precis in på beskrivningen av mig;-))

Jag har ju sagt att jag inte vågar para Ängla en gång till. Men har börjat ändra mig nu!

Veterinären sa till mig efter Änglas snitt att hon mycket väl skulle kunna ha fler kullar. Snittet berodde på att den fjärde valpen var död o inte kom ut. Då hade hon fått fram tre valpar varav en var död av dom med. Sen fick vet fram en till levande valp med snitt.

Det som gjorde Ängla dålig efter snittet var att hon kräktes o fick vätskebrist. När hon fick i sig mat o vätska ordentligt efter ett par dagar började hon bli normal igen.

Nu har jag beställt tid hos veterinären för röntgen av hennes bäcken o hälsokontroll, det är i morgon! Efter det tänker jag ta beslut om jag ska ta en kull på henne igen. Hon är en då otroligt trevlig o fin hund o vill gärna ha fler valpar efter henne.

Men som sagt det bestämmer jag efter vet besöket i morgon bitti.



2 kommentarer:

Amanda sa...

Hoppas att det ser bra ut för henne! Våran lilla Diego är ju så himla fin i psyket så om han ärvde det från ängla vore det ju otroligt kul om hon kunde få en till kull med lika fina valpar :)

Diva´s svartvita kennel sa...

Tack snälla Amanda!
Vad skönt att ni trivs bra med Diego.