Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 11 februari 2013

Funderingar

Nu vill jag inte prata om nå mera snö.......

Starlight har då kommit på att det är mycket roligare att vara med dom "större" hundar. Hon är mycket gladare o leker mer med dom än med dom små töntiga valparna:-))
Funderingarna går fram o tillbaka nu i mitt huvud. Tanken var ju att jag inte skulle para Arwen förrens till hösten igen. Men jag har nu pratat med 2 veterinärer om henne o hur hon blev efter valpningen.

Hennes allmän tillstånd är ju helt återställt o båda veterinärerna säger att det inte är någon fara att para henne nu vid hennes nästa löp.

Hon valpade normalt utan snitt o var en duktig mamma.

Det som blev var ju att hon blev dålig i magen o kräktes efter valpningen o blev uttorkad eftersom valparna diade henne samtidigt.
Nu har jag gjort om annonsen på min lilla kille, Dexter. Jag har sänkt priset ytterliggare o det känns ju inte kul. Men vad ska man göra när han behöver komma till en egen familj o få all den tid han är värd.

Jag låter ju honom inte flytta till vem som helst, det kanske är det som är felet!!


Inga kommentarer: