Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 2 februari 2013

Starlights första utställning

Idag har vi varit till Årsunda o inoff utställning. Det var Starlight som var anmäld dit o så Hedda förstås.

Starlight var inte rädd för nåt, men gå i koppel var ju inte en höjdare:-) Nästa gång sätter jag hjul under fötterna på henne. Näe då, hon gick ganska bra emellanåt:-))

Jag vill passa på att tacka Carin Säärelä för att hon tog bilderna på Hedda o Starlight.

Starlights kritik:

4 månaders tik av mycket god typ. Bra huvud o bett. En tanke kort hals Bra överlinje. Tillräckligt vinklad fram. Bra bak. Rör sig bra när hon vill. Trevligt temperament. Väl presenterad.
1HP, 2BT






O så har vi lilla söta Hedda som det det gick jättebra för.

Nu är det koppel träning  som gäller till nästa utställning som är i April i Västerås.

Vi längtar redan:-)



2 kommentarer:

Carin Säärelä sa...

Kul att du la ut bilderna!!
Jättesöt liten brud med ett underbart temperament!

Anonym sa...

Ja då var premiären avklarad.
Grattis till er från Oss.

Har inte varit in på din sida på jättelänge, skäms på mig.

Jag hade själv tänkt blogga idag men miste lusten. Neddus har jättemagsjukan. Hämtar nya krafter så kanske jag orkar i morgon ;)
Kram till HELA flocken från Oss.
//Babbsan.