Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

onsdag 23 juli 2014

Otroligt varmt

Ja, vilket väder! Helt fantastiskt, men kanske lite för varmt när jag behöver städa o plocka inomhus. Det får väl bli som det blir med det o så får jag ta det när det blir svalare. Hundarna orkar inte vara ute så mycket heller, så det blir kortisar bara o sen vila i skuggan eller inne framför fläkten.

Idag hade jag fått tid för rabies vacc o göra pass åt Gizmo o Kid. Så Marina fick åka in till mig med hundarna idag, hon har ju dom hemma hos sig nu för det funkar inte när det är löptikar. Jag hoppas ju på att hon kan tänka sig att ha killarna på foder, så slipper dom alla tjejer här hemma. Men nu är det då klart med vacc o pass, sen är det avmaskning som gäller i september innan vi åker till Eckerö.

Hilda har varit här i några dagar nu o Lotta hämtade henne idag. Då fick hundarna en burk med favorit godiset. Tack Lotta!

Idag kom Lilly till mig o ska vara här i ett par dar när husse o matte roar sig på havet.

Lillys öron står snart upp
Sky trivs jätte bra i den lilla hundkojan som dom har fått av en granne.
Lille Ernst
Daisy har span på nåt

Inga kommentarer: