Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

tisdag 17 april 2012

Nea dygn 63 från tredje parningen



Inatt vaknade jag vid 1 o 3, hörde hur Zurr flåsade o flämtade. Jag hade värmelampan på för valparnas skull.
Zurr fick vatten båda gångerna, hon går inte o dricker själv. Hon vill inte lämna valparna den här gången så jag får erbjuda henne mat o vatten nu till en början.
Valparna har varit lugn inatt, inte ett pip i valplådan.
Nea är på dygn 63 från sin tredje parning idag så nu borde det inte vara långt ifrån där heller.
Får jag hoppas;-) Hon visar inget nu i alla fall.
Det blir till att vila lite idag tror jag om jag blir vaken inatt igen, det gör ingenting för nu har valparna äntligen kommit! Som vi har väntan o längtat.

Inga kommentarer: