Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 19 april 2012

Nea´s tikvalp

Nea har sovit med mig inatt o hon har sovit lugnt. Men vid 4 - tiden började hon krysta så jag flyttade över henne till valplådan.

Hon fortsatte att krysta fram till 7, då började det komma blodblandade flytningar.
Jag ringde till Ultuna o vi skulle få komma på en gång. Så jag gjorde klart allt o var på väg att lägga Nea i en bur för att åka, så såg jag att valpen hade kommit ut.

Tyvärr var hon död!

Det känns lite tufft, men så här är det väl att vara uppfödare. Jag kan ju bara föreställa mig hur Nea känner.

Hon är lite medtagen, trött o så tittar hon bak mot rumpan.

Skriver lite senare om Zurrans valpar o sätter in lite bilder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad trist, förstår att det är tungt, men vad söta de andra är!
Blir ju så himla sugen! Men vi väntar barn, så i november får vi en människovalp istället ;)
Kramar Linda

Maria Andersson sa...

NEJ vad tråkigt ;( Det måste vara det värsta med att vara uppfödare.
Men stort grattis till er för dom 3 små flickorn som Zurran fick.

cat sa...

Kraaam