Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 24 juli 2010

Studiebesök


Imorse var det ännu kallare ute än igår! Bara 10,3 när jag var ut med hundarna vid 05,30. Vi gick snabbt in igen o kröp ner under täcket.

Lite senare på förmiddagen tog vi en längre prommis, det blev nog ca 6 km idag tror jag. Skönt var det iallafall. Jag trodde hundarna skulle vara lite trött när vi kom tillbaka, men näe då det var dom inte. Full race bara...

Nu har Sigge kommit o vi åkte hem med Mirelle, grabbarna Tino o Sigge fick följa med o hälsa på valparna en stund. Det gick jättebra med alla valpar, Tino hoppade o morrade. Han försökte få igång dom, han ville nog leka jaga som han görmed tjejerna här hemma.

Troja har tagit på sig uppgiften att försöka fostra Sigge, jag tror det går ganska bra för han slänger sig på rygg direkt hon säger ifrån.

Nu har alla hundar somnat så nu har jag det lugnt en stund, kanske sticka lite!

Inga kommentarer: