Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 17 juli 2010

Utställning


Igår hade vi huset fullt! Svärföräldrarna o svågern var här och åt middag sen kom svägerskan med två barn på fika. Det är himla kul att ha bjudningar, men det var ju lite svettigt att stå vid spisen hela dan nästan.

Nu har packningen börjat till utställningen imorgon, lite nervös är jag nog allt;). Har varit o handlat till matsäck o fika, lite goda baugettröror, rostbiff,baugetter, melon o grönsaker. Koka ägg har jag oxå gjort. Det är lika bra att ha mycket med sig om det blir en heldag.

Till hundarna har jag packat mat, korv, köttbullar godis mm o framförallt mängder av vatten.

Nu håller jag på att koka en Coca cola gryta som vi ska äta ikväll med kokt pot o sallad till. Mums,mums....

Ikväll blir det badning av tre hundar o en sista koll att alla papper är med, sen blir det nog en tidig kväll. Ska åka vid 6 imorgon bitti.

2 kommentarer:

Anne-lie sa...

Mmm det är skoj med bjudning men förstår att det är varm & stå vid en spis:-)
Lycka till på utsl men det går säkert jätte bra!

Ha det bäst
Kram Anne-lie & vovvsen

Sofia sa...

Lycka till imorn :)
synd att jag jobbar annars hade jag och Sigge följt med å hejjat på :P

Sigge hälsar till dig o alla vovvar :)