Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

tisdag 11 december 2012

Vet x 2 o Teddy har flyttat

Ja, vad ska man säga???? Vilken dag IGEN.. Var först till vet för att besiktiga Teddy i morse o det gick ju jättebra.

Sen hem o göra i ordning allt inför flytten åt Teddy. Dom hämtar Teddy o då upptäcker jag att Arwen inte mår bra alls. Hon kräks flera gånger, precis som häromdagen o så är hon lös i magen.

Börjar kolla mer på henne o upptäcker att hon är alldeles vit i munnen. Tanköttet, tungan, ja hela munnen var vit:-(
Ringer till gefle hund o katt som jag nyss har kommit från o dit får jag INTE komma. Dom har dåligt med veterinärer. Dom skickar vidare, för hon måste till vet fort.

Då ringer jag Norra djurkliniken o dit får jag komma direkt. Hon är uttorkad!

Hon får vätska o socker direkt in i blodet. Hon blir pigg nästan direkt o vi får åka hem igen. Nu får hon inte vara med sina valpar på några dagar så att dom diar.
Tur är ju att dom har börjat med riktig mat dom oxå, för nu blir det till att mata dom små o se till att Arwen får i sig vätska o mat i små portioner men ofta. Varje halvtimme ger jag Arwen vätska o så får hon äta lite RC mousse.

Nu ska jag väl försöka hinna med några klor i morgon, det är ju dags för det oxå. Både valpar o vuxna. Det blir några klipp det;-))
 

Inga kommentarer: