Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

fredag 28 december 2012

Zurrvalparna

Idag är Zurrans valpar 8 v o leverans klara. Dom har varit till veterinären o fått sitt chip, vacc o blivit besiktade.
Alla valparna är besiktade utan anmärkning. Alla tänder på plats med saxbett i nuläget. Killarna har sina kulor nere, så det kunde ju inte bli bättre:-)

Starlight har fått sin 12 v vaccin idag, nu är det bara att vänta till hon blir 4 månader o jaga inoff. utställningar för träning. Längtar redan till jag får börja åka runt o träffa folk igen:-)

Det har inte blivit några nya kort på valparna, ska försöka med det i morgon när jag har lite hjälp. Dom är ju mer vild än tam o inte stilla en sekund.

Vikter har jag på dom i alla fall:

Dahlia 847 g
Drusilla 759 g
Dexter 795g
Damien 963 g

Nu ska det bli jobb för mig fredag, lördag o söndag natt. Då blir jag lagom mör till nyår;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis alla valpisar på 8v dagen ;)
Jädrans va tiden går snabbt. Skönt att det gick bra hos vet, och ingen av killarna hade "tom peng pung".

Alla är dom så söta men nu har jag en favvo hos dig ;))))
Starlight är ju bara såååå söt.

Ha det bra på jobbet ihelgen. Själv blir jag bortskämd med att få ligga kvar i sängen om mornarna.
Men visst saknar jag mitt jobb ibland, och jag vill ju bli ok i benen NU!!!!
Krama alla vovvar från Oss!

Wheaten Barbro sa...

Hm....???
Det blev anonymt inlägg från mig.
Det var inte meningen ;)
Försöker igen, misslyckas jag så säger jag:
Kram från Oss Babbsan & Neddus.