Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

söndag 18 maj 2014

Klippet

Idag har vi klippt gräset för första gången i år. Det är jobbigt som sjutton o jätte skönt när det är klart! Grabbarna har hjälpt mig med, o vi turades om alla tre. Sen grävde vi o gjorde i ordning ett land som jag vill sätta ett träd eller en buske med mycket blommor, helst i lila. Det ska bli till minne av min mamma. Hon älskade blommor o lila!

Vi har även haft besök av Britt-Marie o hennes fyra hundar idag. Hon köpte ju en valp av mig från senaste kullen. Theo kallas han men heter Diva´s svartvita Heavenly Heart i stamtavlan. Jag klippte klorna på hennes hundar, lille Theo var nog den mest envisa jag har varit med om.
Moa
My o Theo
Theo
Theo, Gizmo o Zurran
Fanny o Bella
Britt-Marie o Gizmo
Sky o Daisy (hoppas på att hon är dräktig nu)

Nu ska det snart bli dags för lite mat, sen vila för att orka jobba inatt!

Inga kommentarer: