Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 8 mars 2012

Pärlan 11 mån o Foxy 3 mån


Idag har jag städat huset o plockat ihop alla pantflaskor o burkar som var i friggan. Hela baksätet var fullt när jag skulle åka till affären. Lite pinsamt är det när man spar ihop så mycket;-) Jag får lov att dela upp det när jag ska panta, jag tog lite idag o lite i morgon.
Det är en samling som är en bit före jul, o det är mycket!
Idag blir Pärlan 11 månader o Foxy blir 3 månader idag.
Pärlan har nog varit lite deppig ett tag eller så är det nåt annat fel. Hon får inte vara med Arwen, Ängla o Foxy o leka eller sova längre. Hon är mest för sig själv, hon är en hund som inte tar för sig i flocken utan går undan istället.
Så när Cat kom o hälsade på idag o fikade så bestämmde vi att hon ska få bo hos Cat ett tag för att se om hon blir gladare. Hon kanske inte kan bo med så många hundar????
Vi får se hur det går med lill-Pärlan!!
Zurran blev inte så glad när Cat kom, hon var inte fram o hälsade ens. Så brukar det vara;-))
Nea blev inte heller glad, hon blev helt rabiat. Jag trodde att hon skulle bita henne, så var hon från början när hon kom till oss, mot alla! Det har ju blivit mycket bättre, förutom idag då;-)

Inga kommentarer: