Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 3 mars 2014

Social träning

I morse åkte jag o 4 hundar in till stan o gick på söder en stund. Det är så bra att gå med hundarna på stan så dom blir van med det mesta.

Nu har jag skickat in reg ansökan på valparna. Får se hur lång tid det tar att få stamtavlorna på dom små. Dom blir 5 veckor i morgon o ska få avmasknings medel för andra gången. Klorna har blivit klippta på valparna idag o det går jätte bra med allihop.

Fr.o.m. Nästa vecka börjar jag med halsband på valparna så dom hinner vänja sig till dom flyttar till sina nya hem. Det underlättar ju lite när det är dags för koppel träning.

Nu längtar jag till jag kan börja ställa ut igen. Det är ju först o främst Kid, Gizmo o Ayla som kommer att ställas officiellt o Göte, o Alice inofficiellt.

Nu ska jag jobba två nätter igen. Det är mina extra nätter som jag har tagit åt mig, men går av  onsdag morgon igen o är ledig till på måndag.

Inga kommentarer: