Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

onsdag 4 maj 2011

Rovfåglar


Idag har det varit soligt men iskallt ute. Inte kul alls när man måste klä på sig hur mycket kläder som helst när man ska ut o gå! Efter ett tag är man ju svettig för att man har klätt sig för mycket! Vet inte hur man ska göra, det får bli sommar snart så att det är lite kläder som gäller på en gång!
När hundarna var ute på baksidan för en stund sen hörde jag att det var fåglar som skrek uppe i luften. Det var 2 st rovfåglar som cirkulerade ovanför mina hundar. Usch...jag fick kalla kårar utefter ryggen o tog in hundarna på en gång. Jag törs inte låta mina hundar vara ute själv på gården, vi har jättemycket rovfåglar här där vi bor. Usch o fy...hundarna skulle ju inte ha en chans mot en ormvråk tex.
Nu har träningen med Arwen börjat inför utställningen den 14 maj här i Gävle o 15 maj i Valbo.
Nu ska jag göra lite middag o sen gå o vila en stund, har ju två nätter kvar nu!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja usch sussie det är största faran att en rovfågel skulle ta något av mina små!! Ja det gäller att ha koll.
Kram

Wheaten Barbro sa...

Men gud va hemskt om det skulle hända dina små nogonting. Kommer ihåg då Hydro var valp, fy va rädd jag var för att de stora fåglarna skulle dyka ner.Visserligen är han inte så stor nu heller........
Hoppas nu på varmare väder så du kan vara ute och samtidigt holla koll på flygfänrna.
// Babbsan

Wheaten Barbro sa...

FLYGFÄRNA skulle det ju stå;=)))