Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

tisdag 27 december 2011

Vet besök


Idag har Arwen varit till vet o fått sin 1-års vacc. o det gick bra.

Jag har beställt tid åt Ängla o Pärlan till nästa vecka, då ska Ängla ta bort en tand som hon inte tappar. Hon ska även få ett pass o sin första rabies vacc.
Pärlan ska oxå få pass o sin första rabies vacc samtidigt. Det blir på onsdag nästa vecka!

Imorgon ska jag o grabbarna åka ut o shoppa lite i Valbo är det tänkt, får se om jag hittar nåt eller om jag bara ska vara chaufför;-))

Jag funderar på att gå med hundarna i Boulogerskogen på torsdag för lite social träning om det är någon som är intresserad av att hänga med;-) Alltid kul om man är fler!!

Imorse vräkte regnet ner o det blåste storm ute, nu har solen skinit o det är vindstilla 4 grader står det på termometern. Man kan nästan tro att det är vår;-)


2 kommentarer:

emelie sa...

hej sussi och tack för ditt inlägg! Ja det kostade 1200 kr för tandsanering sedan 200 kr extra för att dra ut tänderna! Vilken veterinär går du till? söver dom hundarna där också dit du går? hur är dina vavvor i tänderna?har dom fått behålla alla sina? nu vart det tusen frågor =)

MVH/Emelie

emelie sa...

Hej Igen! Jaha kanske man ska höra av sig till henne då? skulle ju vara jättebra + att man slipper lämna hunden kvar hela dagen! om man ska ta bort tandsten. gör du det varje år?

Jag fick en chock när hon sa att 5 tänder satt lösa på Boss, varav en mjölktand, den hade inga rötter så det kom aldrig ut en permanent tand där! kunde visst vara så på hundar ibland.

Ja vi köpte nåt som heter Bucadog nu,som man stryker på tandköttet så har gjort det snart en vecka, får se om det hjälper då, sen borstar jag nu ca 3 gånger iveckan, men det är ju så himla svårt att komma åt alla tänder på honom och han tycker ju inte om det =)

MVH/emelie