Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

tisdag 12 juni 2012

Hedda

Igår kväll fick jag ett telefonsamtal. O det var inte ett roligt samtal.....Det var en kvinna som frågade om jag hade en son som är 15-16 år. O det har jag ju, Gabbe!

Hon sa att han hade sladdat med mopeden, o jag tänkte att vad har ungen gjort nu då?????? Polis o ambulans var tillkallad. Va, tänkte jag o fattar fortfarande ingenting????

Han ligger på marken Vid Tempo i Bomhus.....då rann poletten ner!!! Vadå, ligger på marken??

Han har kört omkull på mopeden, men ambulans är på väg. "Vi vill inte ta av honom hjälmen än"

Vi kommer säger jag bara....O iväg fort som attan. Där ligger Gabbe på en ryggbräda som ambulansen har med syrgasmask.

I alla fall så kunde Alex åka hem med mopeden o Pasi följer med Gabbe på sjukhuset. Dom röntgar o undersöker ordentligt.
Han hade slagit i skallen, men tur är så har han en riktig hjälm! Skrubbsår på knät o lite mörbultad var det som var.

Tack o lov för det, det kunde ju ha gått mer illa!! Idag mår han bra, lite öm i knät bara!

Sen har det hänt nåt helt underbart idag oxå;-) Hedda har äntligen kommit hem!
Hon blev jätteglad när hon fick träffa alla andra vovvar o det funkar jättebra med lilla Mini.



4 kommentarer:

emelie sa...

Men oj vilken tur att det gick bra! Usch måste vara det värsta en förälder kan vara med om när dom ringer om olycka om ens barn =/

Ja jag kommer mer än gärna, Är du hemma på söndag runt kl 16 kanske?
Kan Boss komma och busa lite =)Han har alla vaccinationer också, så att du vet om det!

Är ju bara bra för honom och träffa hundar då han är lite rädd ibörjan, jag vet inte varför heller. Han va väldigt rädd när vi var till söderhamn ihelgen, men efter ett tag sprang han runt och lekte med alla andra vavvorna!



åååh har du köpt ännu en valp?jag dör vilken söt! 2 ullbollar hemma nu då ;)

MVH/Emelie

emelie sa...

eller är hedda en av valparna du hade hemma? =)

emelie sa...

Ja jag såg ju sen att det va zurrans valp hihi =) så himla söt! ja men det hade varit jätteroligt, om du har tid och lust då förståst, kan ju komma senare oxå,ska till stallet på förmiddagen! vi kan ju höras närmre, mitt nr 0736458173

MVH/Emelie

Emelie sa...

Oj nu läste jag hela ditt inlägg! tror jag läste för fort! men vi kan ta det en annan helg när du har tid =) mvh emelie