Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 18 juni 2012

Utflykt till Söderhamn

Ja, idag for vi upp till Söderhamn o hämtade hem Nea! Sen åkte hela tattar lasset med 13 hundar till mina föräldrars husvagn för att äta lunch.

Tur att man har flera hagar som man får släpa runt på!!

Gott var det med gryta o ris, fint väder hade vi oxå 22 grader o sol. Jätteskönt!

Valparna var otroligt duktiga. Inte ett knyst i bilen på varken  dit eller hemresan:-) Alla hundar skötte sig exemplariskt hela tiden.

Min pappa fick valla runt med Diva som skulle inspektera omgivningarna, jag tror hon tyckte att det dög. Men många varv blev det:-))))

Nu är Azlan tingad o flyttar den 26 juni till Örebro. Där kommer han få det jättebra med en tik som hundkompis:-) Han som gillar alla tjejer jätte mycket;-) En riktig tjejtjusare är vad han är, som inte alltid gillas!

Även Avatar är tingad. Han ska flytta till Uppsala, där han kommer bli behandlad som en prins.-) Inget är bestämt när han flyttar, ska besiktigas först.









3 kommentarer:

emelie sa...

Haha 13 hundar!OjOj =) stora familjen =)

Va kul och höra att dom hittat nya bra hem! Gobitarna där.

MVH/Emelie

emelie sa...

oj är det lilla Nea som kommit hem?
funkade det inte hos fodervärden?

emelie sa...

jaha vad tråkigt =( Himla synd att man jobbar som man gör,anars hade jag gärna tagit henne som fodervärd, hon ser helmysig ut, Vad innebär fodervärd hos dig? att du tar några kullar valpar?

kan höra mig för lite =)

MVH/emelie