Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 3 maj 2012

kloklipp....

Det var ju ganska bra väder idag ändå, det kanske blir sämre till kvällen? Dom har ju lovat snö till imorgon:-( Hoppas verkligen att dom har spått fel!!!!

Idag har jag varit ut till Jenny´s o fyllt på godis förrådet åt hundarna. Jag fick även träffa snyggingen Harry (Diva´s första valp) Han är riktigt fin den hunden:-)

Sen åkte jag vidare till Owe´s o handlade lite garn. Nu ska det bli en tröja år Foxy IGEN!! Jag gjorde ju en när hon var liten. Ja, liten är hon väl nu med till ålder men stor i kropp;-) Hon växte ju ur tröjan innan hon han använda den;-)
Det gör inget, då har jag ju lite att göra oxå;-)

Nu har jag klippt dom små klorna på puppisarna. Det gick lite bättre nu den här gången. Ikväll blir det på dom "större"hundarna!

Jag vaknade inatt av att valparna pep. Jag tände ficklampan o såg att dom hade rymt ut på golvet;-) Zurran har ju haft valplådan öppen så hon kan gå som hon vill, men då smet det ut två valpar oxå.
Det blir att flytta ut dom till köket snart, då blir det ju lite lättare.




Inga kommentarer: