Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

tisdag 1 november 2011

Hanarna är klar



Nu har jag jobbat 1 natt o ska jobba inatt igen. Sen är det ju helgen som väntar med fredag, lördag o söndag natt. Ja, ja.....sånt är livet!!!

Nu har jag valt en till hane för nästa års parningar. Det blir Tickawis Heavenly Blue. Han är en creme långhårig hane som är PL fri.
Jag har väl inte tänkt ut än vilken hane jag ska ha till respektive tik.

Nea är halt på ena frambenet o har varit det sen hon kom till oss. Jag kommer inte kunna para henne vid nästa löp, hon behöver både muskler o kondition för att klara av en dräktighet. Lite synd tycker jag att det är, ÄR JU SÅ HIMLA VALPSUGEN NU.

3 kommentarer:

Anneli + vavvorna sa...

Vad spännande! Vi har också tänkt ha valpar nästa år. Letar just nu efter en lämplig hane till den tik som vi har på foder.

Unknown sa...

Hoppas Nea blir bra i benet! Hanen ser väldigt fin ut ! Kul med två långhår, spännande och se vad det blir för avkommor.:-)
kram

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.