Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

måndag 15 november 2010

Pipig natt











Inatt har det varit pipigt i valplådan, vi har nog inte sovit mycket alls inatt. När valparna äntligen hade somnat ville Diva gumman gå ut en sväng, då var kl 03,20. Fy vad trött jag var då!! Tur att jag är ledig i ett par nätter till. Ska jobba ons o tors natt!




Valparna går upp bra i vikt, men den lille Avatar har inte gått upp så mycket. Men sen igår morse har han gått upp 20 g, det är jag nöjd med. Han behöver ha lite mer hull den lille.




Imorgon börjar uppfödarutbildningen igen då är det beteende som vi ska ha. Intressant!




Devil den luringen hade varit ute på gården idag o kom in o luktade inte tårta ska jag säga, det fanns både det ena o det andra under hans trampdynor. Det fick bli en dusch för lilla Mr Devil.




Alla hundar är lite slöa idag o det är jag oxå, det regnar ute, eller det är snöblandat som kommer ner. Mörkt o trist.

1 kommentar:

Anneli + vavvorna sa...

Åh! vad fina de är. Stackare inte mycket sömn hos dig inte.

Går du också på uppfödar-utbildningen. Just nu gör jag ett litet uppehåll, men ska fortsätta till våren. Valpens beteendeutveckling var en superkurs tycker jag.