Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

onsdag 17 november 2010

Riktigt kallt


Usch, imorse var det riktigt kallt ute - 9 grader stod det på våran termometer. Vilken tur att det finns värme i huset! Brrrr!!!

Igår var jag på uppfödar utbildning. Det var mycket intressant, det handlar om valpens tidiga beteendeutveckling o ska hålla på i 4 gånger till.

Valparna har gått upp bra i vikt, den som går upp mest varje dag är Ariel, den svartvita tiken. Dom är ju för mysig, den som piper när hon äter är lilla Arwen, hon kan inte vara tyst. Jag försöker tala om för henne att maten tysta mun, men inte hon inte.

Lilla Avatar hamnar alltid underst i mjölkbaren o Aragon verkar vara nöjd med tillvaron. Säger inte mycket alls.

Imorgon har det gått en vecka sen dom föddes, tänk vad tiden går fort!

Nu ska jag jobba inatt o imorgon natt, jag trodde att en "mormor" kunde få ha lite mer ledigt, ja, ja jag är ju ledig i tio nätter efter dom här två så det är väl inte synd om mig iallafall då kanske.

Men jag kommer längta hem till dom små, o alla andra oxå förstås;)

Inga kommentarer: