Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 27 november 2010

Snön lyser vit på taken.......


Ja, det snöar fortfarande o det är ca -4 grader ute. Den värsta stormen har lugnat sig så det går ju att vara ute en liten stund iallafall. Devil vill/kan vara ute hur länge som helst tror jag, han springer o hoppar i djupsnön. Snöklumparna hänger under magen o på benen på honom. Dom andra vavvorna vill inte vara ute länge, dom vill ligga på en filt i soffan o mysa istället.

Jag var o hämtade Bella, Nyx o Mirelle i morse så dom får vara här med oss idag.

Nu har jag äntligen fått ut alla mina tomtar o pynt i huset, det är så fint med alla julsaker. Granen har jag inte satt upp än, kan väl vänta med det nån dag eller så;)

Ariel nosade sig fram till Diva´s matskål idag o blev riktigt intresserad, det lilla matvraket!

Valparna får mer o mer balans på sina korta ben, det ser så kul ut när dom försöker traska på framåt=)

2 kommentarer:

Yohanna sa...

Otroligt fina valpar! :)

Är båda hanarna långhåriga?

Är båda föräldrarna patella undersökta? Resultat?

Är föräldrarna utställda någon gång?


// Hälsningar Yohanna

Linda - Nagelteknolog sa...

Grattis till valparna! Dom ser fina ut. Colin är stolt morfar :)
Nu blir jag valpsugen igen. Så trist att Nova gick tom, men gör nytt försök. Hon borde löpa igen om en måndad ca...

Vore kul att komma och se på dom små innan flytt.

Kram Linda