Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 21 augusti 2010

Utställning i Valbo


Idag har vi varit på utställning i Valbo BK, o jag är jättenöjd med resultatet.

Diva fick HP o bedömmningen lät:

Tik av utmärkt storlek, feminint huvud med utmärkt skalle o uttryck, mycket bra hals, bra front,mycket bra bröstkorg, bra rygg, välvinklat bakställ. Rör sig parallellt o bra från sidan, lite motvilligt, kunde bära svansen lite gladare, bra päls o färg. Välvisad!

Zurran fick HP o BIR o bedömmningen lät:

Tik med mycket bra proportioner, vackert feminint huvud med fin äppelformad skalle, mycket bra hals, bra front, utmärkt bröstkorg, stark rygg, kunde bära svansen något gladare, bra vinklar bak, rör sig något trångt fram, bra bak, bra päls o färg. Välvisad!

Tino fick HP o BIM i bedömmningen lät:

Lovande hanvalp med fina proportioner, fint maskulint huvud med fint äppelformad skalle, bra hals o front, mycket bra bröstkorg, bra rygg, bra vinklar bak, något lös i armbågarna, rör sig annars bra runt om. bra päls o färg. Välvisad! O så stod det lycka till på slutet på Tino´s. Det får jag verkligen vara nöjd med!

2 kommentarer:

Anne-lie sa...

Grattis till resultaten!
synd att jag inte kunde vara där och kolla:)
Ha det bäst kram Anne-lie

Anonym sa...

Vad kul! Grattis till den fina kritiken!
Jag som tänkte åka dit och titta, men det glömde jag ju såklart bort...
Jag har mkt i huvudet just nu haha :)

Tänkte fråga dig...Har du skickat in ansökan om kennelnamn? Jag har skickat in och funderar hur lång tid det tar. På skks hemsida står det 4-6 månader....suck


Kram Linda