Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

söndag 18 september 2011

Arwen o Tino i Högbo

Idag var det - 0,7 grader när vi åkte till Högbo, det var bara att skrapa rutorna på bilen det. Det var Tino o Arwen som ställdes idag.

Arwen kritik:

10 månader. Exellent typ o storlek. Vackert feminint huvud o uttryck. Exellenta öron. Exellent nacke o överlinje. Lite låg svanssättning. Balancerade vinklar. Mycket bra bröstkorg o kroppsmassa.Exellent temperament. Pälskvaliten kunde vara bättre. Rör sig bra, men överlinjen kunde vara bättre vid rörelse.
Exellent med en andra placering.

Tinos kritik:

Hane med exellent storlek. Huvudet kunde vara mer typiskt o ögonen större. Mycket bra öron. Mycket fin nacke. Överlinjen är inte typisk. För låg svanssättning. Kunde ha bättre vinklar fram o bak.Mycket bra bröstkorg o kropp för sin ålder. Exellent päls. Lösa armbågar. Går med för korta steg. Överlinjen liknar en Whippets när han rör sig.
Good.

Får se om det blir bättre med Tino inomhus i Sundsvall istället. Annars är jag nöjd med helgen.


1 kommentar:

Helena sa...

Men hade domaren skrivit att han var lik en wippet??
Nu får det väl vara nog!!
Blanda inte ihop raserna om jag får be.
Jag kan tänka att hon menade att han hade lite karp rygg, då kan hon väl skriva det!
Jag har inte orkat läsa mina kritiker, det står så mycket och nästan samma på alla tre!