Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

lördag 10 september 2011

Utst i Gimo

Idag har vi varit på utställning i Gimo o jag hade en duktig medhjälpare med mig;-) Carina min jobbarkompis var med o hon ska med nästa helg till Högbo oxå. Tack Carina!
Pärlan var med på studiebesök idag o hon skötte sig jättebra, pussade på folk som lutade sig över henne omklappade henne, inte nå blyg alls!

Arwens kritik lät:
Tiomånaders tik med något långt o snipigt nosparti. Tunn underkäke. Kunde ha större ögon. Utmärkta öron.Tillräcklig hals.Drar upp överlinjen något vid rörelse. Bra framställ o förbröst.Knappa bakbensvinklar som ger knappt drive bak i rörelse.
Very Good

Tinos kritik lät:
Maskulin hane. Bra bredd i skallen men kunde ha högre panna. Något små ögon som kunde vara mer utfyllda under. Bra hals. Välvd överlinje. Mycket brant kors. Knappa vinklar fram. Tillrtäcklig bröstkorg. Acceptabla vinklar bak. Rör sig "hackney" fram o under ställt bak.
Good
Avatar kritik var oxå bra men kommer inte ihåg riktigt, men han fick Very Good han med.
Så lite nöjd måste jag ju vara. Nu är det bara att ta nya tag till nästa helg då vi ska till Högbo.

1 kommentar:

Anita sa...

Tack så mycket.. jag är nöjd i alla fall med rummet.. o du, det gick ju riktigt bra idag på utställningen.. håller tummarna för er när ni ska till Högbo. Eventuellt kommer jag och kikar oxå.. har ju lovat Lillemor att komma ifall jag inte jobbar.
Kram Anita