Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

fredag 20 januari 2012

Iskallt...


Hua...vad kallt det var i morse. - 12 grader var det när jag var ut med hundarna kl 6 på morgonen. Fort gick det, sen ville dom gå in igen.
När vi kom in kröp dom ihop i soffan bland fleece filtar o kuddar tätt ihop.
Nu har jag varit o handlat inför helgen. Vi har ju födelsedagskalas här i huset imorgon, Gabbe blir hela 15 år.
Usch.....vilka stora barn jag har. Alex blir 18 år i februari! Hur kan dom bli så gamla när jag blir bara yngre o yngre;-)))))
Igår fick jag ett samtal från en tjej som äger Änglas syster. Vi pratade en stund om ditt o datt, o sen fick jag en bild på den lilla sessan. Liten är hon, hon väger bara 1500g. Ängla väger nu 2200 g, det är jag väldigt glad för. En bra vikt på en tik som det ska avlas på i framtiden.
Nu har jag tänt en brasa i kaminen o väntar på att Pasi kommer hem från jobbet så vi kan ta en kopp kaffe tillsammans.
Får väl sticka en sitta o mysa en stund nu då!

Inga kommentarer: