Vi har tillstånd enligt §16 djurskyddslagen att bedriva hunduppfödning 2012-02-06 av Länsstyrelsen i Gävleborg

Translate

torsdag 5 januari 2012

Längtan.....










Ja, nu har jag verkligen längtan till sommar o värme. Även till att få åka på utställningar igen, det händer inte alls nåt skoj på hundfronten just nu.

Jag ska ju börja på sista delen av uppfödarutbildningen i februari, då handlar det om parning/valpning. Det är ju jätteintressant att få lära sig lite mer!

Pärlan o Ängla är anmälda till inoff utst. i feb, det är ju alltid nåt!

Var precis ute med hundarna, nu har det börjat att snöa. Helt onödigt!!

Fick precis sms från Laila (Neochi´s kennel) som ville hitta på nåt imorgon, kanske att det blir prommis i Boulongern.

Det blev inga naglar idag:-( Det blir på tisdag istället!

Jag lägger in info o bild på lilla Fridolf;-)) lite senare när jag fått info om honom.
Nu lägger jag in lite fina bilder från en träff i höstas. Carin Säärelä (Kennel Cabri de seri) har tagit bilderna.

1 kommentar:

Anneli + vavvorna sa...

Jag går också uppfödarutbildningen. Parning/valpningskursen var en väldigt bra kurs. Jag har två delar kvar och nu i mars ska jag gå anatomikursen.